قدح چون دور ما افتد به هشیاران مجلس ده
مرا بگذار تا حیران بماند چشم در ساقی ...



الحمدلله بجمیع محامده کلها ..
..

پ.ن :برای دلی که تو حادثه اش باشی
تمام واژه های دیگر‌ تکراری اند..
و غزلی که شوق تو سروده باشد
با هیچ شعر دیگری جبران نمی شود
...

پ.ن : 

باورت نمی شود که اینقدر دستم از 
لبخندت کوتاه است
که وقتی غریبه ای
اسم نورانی ات را برایم می خواند
تا مدتی دلم شیرین است..
گمان می کنم که نکند
آیه ای باشد از جانب تو
که بر قلب مغلوب من
فرستاده ای..

مرا سحر کن
با اسمت
که هنوز
معجزه است
..

پ.ن :
هر شب با یک فراز از دعای عزیز افتتاح
قلبم روشن می شود ..
دیشب نوبت : معتمد المومنین
بود و البته
صدای گریه ی قلب های نورانی اطرافم
..

من به لطف خدا
به لطف خدا خیانت نمی کنم..
و به حکمت و تدبیرش
اعتماد دارم..

و من اوفی بعهده من الله ...
سوره ی توبه..آیه ۱۱۱

نظرات 22 + ارسال نظر
MR چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ق.ظ

فما احلی اسمائکم ..

محمد جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ب.ظ http://www.masjedsafa.com

السلام علیک یا امیرالمومنین (علیه السلام)
در این ایام لیالی قدر و شهادت مولایمان امیرالمومنین (ع) التماس دعای بسیار دارم .انشاالله که مقتدایمان امام خامنه ای (حفظه الله) را یاری کنیم و همواره تابع فرامین آن بزرگوار باشیم .

محمد شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:56 ب.ظ http://www.masjedsafa.com

"اللهم ان عفوک عن ذنبی و تجاوزک عن خطیئطی و صفحک عن ظلمی و سترک علی قبیح عملی و حلمک عن کثیر جرمی عند ما کان من خطای و عمدی اطعمنی فی ان اسئلک ما لا استوجبه "

خدای من از گناهام گذشت کردی ، از خطای من چشم پوشیدی ، هی گناه کردم ولی به روم نیاوردی به روی زشتی های عملم پرده کشیدی و بر زیادی گناهام صبر کردی "لا اله الا الله" هر دفعه جلوی منو گرفتی ولی به گناهم اصرار کردم ؛ خودم رو جلوی تو بی آبرو کردم ، تو خلوتم تو تنهایی خیلی به تو بد کردم "یا الله" ولی تو هنوز منتظر توبه ی منی ،هنوز به ملائکه میگی این بنده کسی رو جز من نداره ؛ اگه نمی تونم ولش کنم آخه من ارحم الراحمینم " الهی و سیدی و مولای" میدونم لیاقت عفو تو رو ندارم ولی من جز تو کسی رو ندارم "الهی العفو" ، هر دفعه لبه ی پرتگاه دستم رو گرفتی ، از بدبختی و آلودگی نجاتم دادی ؛ ولی من دوباره حرمت خدایی چون تو رو شکستم ؛ "کل ذنب عظیم "اساتید میگفتند: همه گناهها بزرگند ، چون تو هر گناه چه کبیره و چه صغیره حرمت خدا شکسته میشه .
خدایا به آبروی فاطمه(س) و علی(ع) از گناه من بگذر .....

ع پ شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ب.ظ

راه درست به نظرم معنی نداره،یعنی درست مطلق
هر کسی از یه راهی میره
فقط کافیه آدم خوبی باشیم
و این خوبی یعنی انسانیت
و اینکه به کسی ستم نکنیم
تعصب روی یه چیز خاص درست نیست چون ممکنه اون غلط باشه یعنی ممکنه اونی نباشه که ما فکر میکردیم و هیچ وقت نفهمیم،هیچ وقت ...ولی شاید هنوزم مهم نباشه اگه آدم خوبی باشیم ،خوبی یعنی انسانیت
گاهی فکر میکنم همه ی آدمای خوب،درستن فقط بعضی هاشون بیشتر خودشونو به سختی میندازن،خوب این به خودشون مربوطه البته...
به هر حال آخرشو نمدونم چی میشه...
کلا دنیا خیلی عجیب هست و درون آدم ها خیلی عجیب تر...

دلم میخواست اینا رو اینجا بگم

MB یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ

اتفاقا راه درست معنی داره...
این صراط المستقیم که در قرآن بارها و بارها آمده
راه درست است..
گاهی مسائل کاملا سیاه و سفید است.
مثل بهشت و جهنم..
بهشتی که برای مومنین است
و جهنمی که وقودها الناس و الحجاره . اعدت للکافرین.

آدم خوب ..به اون معنا که احتمالا شما فکر می کنید
اشتباه است.
مهمترین ملاک خوبی..رفتار آدم با خدای خودش است.
یعنی اگر کسی به حکم خدا ظلم کند
و از خدا تبعیت نکند..و دستورات خدا را اجرا نکند
حالا هر قدر هم که با مردم مهربان باشد
البته که خوب است..اما جایش جهنم است..

اتفاقا اسلام از ما می خواد که روی بعضی چیزها
تعصب داشته باشیم...
کسی که هر کس رو ببینه بگه خوب این هم راست میگه!
غرق در شک و تردید ه..
و لئن اتبعت اهوائهم بعدی الذی جاءک من العلم
انک اذن لمن الظالمین ..

MR یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ق.ظ

ببخشید من این سوال رو اینجا می پرسم .
شاید جواب دادن به این سوال در حد شما نباشه و زحمت فراهم کنم .
ولی چون تصمیم دارم از همه اهل تفکر که اطرافم هستن جستجو کنم از شما هم می پرسم .
صراط مستقیم برای یک شیعه یعنی اینکه دقیقا از امام زمانش پیروی کند ؟ همانطور که سلمان در متابعت از پیامبر حتی قدم هایش را جای قدم های حضرت می گذاشت ؟
قیام های تاریخ شیعه که با حضور امام همراه نبوده اند هنوز هم مورد تحقیق و تفحص اند .
هر چند تکه ها ی گمشده و مجهول تاریخ گا هی راه قضاوت را حتی برای متخصص بی طرف هم می بندد ولی اگر بخواهیم عبرت بگیریم باید ملاکی برای تصمیم گیری داشته باشیم .

محمد یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:50 ب.ظ http://www.masjedsafa.com

"یا رب انک تدعونی فاولی عنک، و تتحبب الی فاتبغض الیک، و تتودد الی فلا اقبل منک،کان لی التطول علیک فلم یمنعک ذالک من الرحمة لی و احسان الی، و التفضل علی بجودک و کرمک ، فارحم عبدک الجاهل ....."

خدای من ، مولای من ، تو منو میخونی ولی من از تو فراریم هی با من مهربونی می کنی ولی من از تو کینه دارم ، با تو رابطه ای ندارم ،خدومو از تو دور کردم ... "لا اله الی الله"
طوری عمل میکنم که انگار از تو خدای مهربون طلبکارم . وای بر من ... وای بر من... وای بر من ....
اما گستاخی من به تو ، بی حرمتی ام، بی ادبی ام، مانع لطف تو به من نشده... هنوز دوستم داری ... تو رحیمی
ملائکه رو شاهد میگیری که ای ملائکه ی من ، من این بنده رو دوستش دارم ... نمی خوام از من جدا بشه ولی هی سمت گناه میره هی خودش رو خراب میکنه ... من میخوام ببخشمش " انک جواد کریم ..."
بنده ی من تو نمی دونی من چقدر به تو مشتاقم ... چقدر دوستت دارم
{میبینی بنده ی خدا مشکلی براش پیش میاد ، بیماری ، دردی ، گرفتاری ....}
خدا به ملائکه میگه این بنده رو میخوام ببخشمش ... اون گرفتاری برای اینه که منو صدا بزنه ، با من درد و دل کنه ، آخه من صدای توبه ی بنده ی گناهکارمو دوست دارم
وقتی عبد گناهکار صدا میزنه خدا ....خدا .... ،ازعرش خدا ندا میاد لبیک بنده ی من.... چیه بنده ی من ، مشکلتو بگو من خدای تو هستم ...
" فارحم عبدک الجاهل ....."


ع پ یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:17 ب.ظ

خوب حرفاتون از نظر من قابل قبول نیست ولی محترمه
هرکس شیوه زندگی خودشو داره و عقاید خودش
به نظرم خدا از ما انسانیت رو میخواد و این مهمترین چیزه
تعصب فقط روی انسانیت برای من مفهموم داره
بهشت و جهنمی هم که میگین برام مبهمه
ولی میدونم آدمای خوب به جای خوبی میرن و آدمای بد به جای بد!

MB دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:50 ق.ظ

نه این تفکر اشتباهه..و حتی برای من محترم هم نیست.
البته شما با نیت خوب میگید..ولی این تفکر همون تفکر
اومانیستیه (هیومنیستی) هست که در بسیاری
اوقات با اسلام تناقض داره...

من از این حرف ها از آدم های اطراف زیاد می شنوم.
به خدا قسم اشتباه می کنید.
قرائت های مختلف از دین ترفند شیطانه..
افغیر دین الله یبغون؟
صراط مستقیم مثل روز روشنه...فقط آدم باید
تسلیم باشه..
نه اینکه هر چی که دلش خواست رو از قرآن بیاد سوا کنه
بگه من به این معتقدم چون به اصول انسانی نزدیکه!
و چیزهای دیگه رو فراموش کنه..

افتومنون ببعض و تکفرون ببعض؟
آیا به بعضی از آیات خدا ایمان می آورید و
بعضی دیگه رو نادیده می گیرید.
فما جزاء من یفعل ذالک منکم
الا خزی فی الحیاه الدنیا و یوم القیامه
یردون الی "اشد العذاب"...

این اشد العذاب یعنی
بدترین نوع عذاب..
یعنی از کسی که کافر هم هست بد تر..
چون این کار به نوعی خراب کردن یه دینه..

ع پ دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ

نه اشتباه میکنید من کاری به دین ندارم!اصلا حرفی از قرآن نزدم که بخوام چیزی رو ازش بگیرم چیزی رو حذف کنم!
به هر حال احساس میکنم جای این بحث اینجا نیست!
من اینجا رو دوست دارم چون قبلا زیاد میومدم اینجا و حس خوبی داشتم،الانم صرف نظر از نوشته هاتون که شاید برام مثل قبل نباشه دلم خواست اون کامنت رو بذارم،همین!

منصوره دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 ب.ظ



دستانت که مال من باشد

هیچکس مرا ..


دست کم نمی گیرد ...!!

سماء دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:44 ب.ظ http://www.ofoqefarda.blogfa.com

مثل همیشه زیبا و واقعا دل ارام
موفق باشید
در پناه حق

محمد دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ب.ظ

امروز هنگام نماز ظهر وعصر و عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع)در بیت مقام عظمای ولایت به یادتان بودم.
التماس دعا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ق.ظ

آدم نباید مقابل خدای متعال برای خودش شعور قائل باشه
و سعی کنه با عقل ناقص خودش دستورات خداوند رو قبول یا رد بکنه
این انحراف اساسی در خیلی از ماها هست
بخشی از قرآن رو قبول داریم
بخش دیگری رو نه...چون برامون سخت پذیرشش
اما اسلام یه مجموعه است
خدا به بنی اسرائیل هشدار میده که
"آیا به بخشی از کتاب آسمانی ایمان می آورد و به بخشی کافر میشود؟"
و بعد می فرماید که
هر کسی اینکار را انجام دهد نصیبش
"خزی فی الحیات الدنیا و یوم القیامه یردون الی اشد العذاب"
این "اشد العذاب" واقعا تکان دهنده است
یعنی حتی یه مسلمون میتونه به اشد عذاب مبتلا بشه

[ بدون نام ] شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:37 ب.ظ

inja sahne jame razavi ast va aghaze doaie efteteh...

MB شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ب.ظ

.. .

سماء پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.ofoqefarda.blogfa.com

شنیدن نوای زیبا که اینجا گذاشتید خیلی موقع ها منو اینجا می کشه ممنون

یه دل گرفته... پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام.
میدونم کسی که اینجا رو مینوسه یه فرشته است...
همیشه میخوندم وبلاگتون رو
اما شاید دوبار تا حالا کامنت نذاشتم
الان اوج دلگرفتگیمم
دستم رفت توی قسمت نظرات
شاید به حق دعاهای فرشته ها منم اجابت بشم
توروخدا
واسه دل منم دعا کنید...
شما خوبید...
میدونم شهید کاظمی رو دوست دارید که نه عاشقشید!
شما رو به حق شهید کاظمی دعام کنید...
هر وقت دلتون براش تنگ شد...
از فرشته ها خیلی التماس دعا دارم.

یاعلی/.

MB جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ب.ظ

پدر می گفت : ایمان و عمل صالح باید با هم باشه..
اینکه آدم توی دلش خدا رو دوست داشته باشه
اما در عمل مدام فراموشش کنه..فایده ای نداره.

فاصبر..ان وعدالله حق

BH یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ

سلام
آپ نمیکنید؟
فکر کنیم به این وبلاگ معتاد شده ایم ..
البته در جهت مثبت..
خوب هست گاهی اوقات انسان بیاید اینجا و
حرفهای دل آرام را بخواند...

یه دل گرفته... یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ب.ظ

خدایی به حرف پدرتون چه قدر گوش کردید؟!
تا حالا بهتون این حس دست نداده که خسته بشید...
از اینکه این همه فریاد میزنید و هیچ صدایی مبنا بر عکس العمل نمیگیرید؟!

MB دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:49 ق.ظ

این نوحه برایم عزیز است..به اندازه ی شب های دل انگیز فاطمیه.

http://rge2007.persiangig.com/banooyekhaste.mp3

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد