إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ

سوره ی مبارکه فاطر - آیه ۲۸ 

 
پ.ن : مرد اگر هست به جز عالم ربانی نیست..

پ.ن :دلم برای زیارت امام رضا (ع) تنگ شده..
باب الجواد (ع) و اذن دخول های چند دقیقه ای.
قسم به خبرهایی که تمام غم ها را یک باره
از دل پاک می کنند..

نظرات 17 + ارسال نظر
الف.ه سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ب.ظ


و اون قسمتی که می فرماید:
سلام مرا شنیده اند و پاسخ می دهند و اکنون تو بر گوش من پرده افکنده ای که سخن آن ها را نشنوم اما به لذت راز و نیاز با آن ها در لطف برویم گشودی....

و من خدایا..
نخست از تو اذن می طلبم...

بی نظیره.

دوست چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام
این سوال برام مهمه..اولین باره میام اینجا
لطفا پاسخش رو بده...تو که اهل معنایی.
چرا ما باید اینقدر عمیق و واقعی برای حضرت حسین گریه کنیم...این کاملا احساسی و ذوقی است..مگر نه اینکه اون حضرت و یارانشون در ملکوت به سر میبرند و عند ربهم یرزقون هستند...چرا مثلا میگن تو کربلا روضه ی علی اکبر نخونین...مگه این حضرات در کنار هم در مقام قرب الهی نیستن...چرا باید مثلا شما ظهر عاشورا احساس کنین ژدرتون رو از دست دادین...وقتی میدونین الان موقعیت اونها چگونه است!!این سوال امسال باعث شد یه قطره هم اشک واقعی نریزم....اگر بتونی پاسخم رو بدی....واقعا کمک بزرگی کردی...مدتهاست دغدغه است برام.
ممنون
میام همینجا..جوابم رو میخونم..انشاا..

MB چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:42 ق.ظ

و علیکم السلام.

میدونی حضرت هاجر سلام الله علیها وقتی اون فاصله ی صفا
و مروه رو به طلب آب می رفت و بر می گشت..چه رنجی رو متحمل شد؟ چقدر سختی کشید.. می گویند ندایش این بود که
هل من انیس و هل من مونس؟..تا عاقبت دعای مادرانه اش
زمزم را از دل زمین برای اسماعیل هدیه آورد..
البته که ایشون در مقام قرب الهی و برخوردار از نعمت هست الان.. اما خداوند اراده کرده که این ماجرا فراموش نشه..
اصلا صفا و مروه جزو شعائر الهی است..یعنی مثل نماز که
انجامش واجب است...و موجب قرب الهی است..طی صفا و مروه هم جزو شعائر الهی است به فرموده ی قرآن در سوره ی مبارکه بقره:

ان الصفا و المروه من شعائر الله
فمن حج البیت او اعتمر فلا جناح علیه ان یطوف بهما
و من تطوع فان الله شاکر علیم..

...

در مورد عاشورا هم..مجلس امام حسین علیه السلام
جزو شعائر الهی است و اولین کسی که برای حضرت اباعبدلله
گریه کرد شخص رسول اکرم صلوات الله علیه است..
تمام ائمه ی بعد از امام حسین در محرم مجلس عزای حسینی داشتند.. و این فریضه رو گرامی میداشتن..درست انگار که
نماز می خونند ..یا حج می گذارند..یا صفا و مروه رو طی می کنند...

یه حدیث عاشقانه ای هست...که پیامبر اکرم سلام الله علیه و آله..به حضرت زهرا سلام الله علیها خبر می دهند که فرزندت حسین در چنان وضع بی نظیری کشته می شوند..
حضرت زهرا سلام الله می فرمایند که : آیا در آن روز من زنده هستم؟
پیامبر می فرماید که نه ...
حضرت زهرا می گویند : آیا پدرش زنده است؟
پیامبر می فرماید که نه ...
حضرت زهرا ادامه می دهند..
آیا برادرش زنده است ..
پیامبر می فرمایند که نه ..
حضرت زهرا می فرماید که :
پس چه کسی برای حسین (ع) مجلس عزا بر پا میکنه ..

پیامبر می فرمایند که :

«خداوند امتی رو برای عزای حسین (ع) خلق می کند»

(نقل به مضمون)
...


اینها فقط جنبه ی عبادی اش بود...
جنبه ی عاشقانه اش رو باید از علمای عارف شیعه پرسید..
اونهایی که وصیت می کنند با دستمالی که با آن
اشک عزای حسینی رو پاک کردند دفن بشن...
حسین بن علی روحی له الفداء
در دستگاه خلفت خداوند متعال مقامی دارد که
گریه برایش...موجب رحمت خداست...
بنده ای که تمام زندگی اش را فدای الله می کند
و دست آخر رضا برضاه می شود...
در بین مخلوقات خداوند مقامی دارد که ما از درک عاجزیم..

این است که امام زمان روحی له الفداء در زیارت عزیز ناحیه ی مقدسه در سلام خود به اباعبدالله می فرماید که
این سلام کسی است که
المتقرب الی الله بمحبته .. است..
یعنی حتی امام زمان هم با محبت امام حسین علیه السلام
به سوی خداوند تقرب می جوید ..

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 ق.ظ

امام حسین (جعلناالله له فدا) همه چیزشو دو دستی
تقدیم خدا کرد . .
خداوند هم در طاق عرشش در بلندای آسمان هفتم ُ,از همه چیز بالاتر حک کرد

ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه

دوست جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام و ممنون از پاسخ
شما میگی خدای سبحان چنین مقدر کرده که امتی برای حسین ع تا قیام قیامت اقامه ی عزا کنند....من میگم قبول دارم...در همین راستا من میتونم تباکی کنم....اما اشک و سوز دل چی...اون چطور حاصل میشه...شما میگی برو از عرفا بپرس!!من میخوام فلسفه اش رو متوجه بشم...مثلا شب یلدا رفته بودم هییت...مداح برگشت گفت...الان حضرت زینب با بچه های امام حسین آواره ی بیابونان بعضیا مهمونی گرفتن!!!!این چه حرفیه!!این حرف عین بلاهت نیست...من میتونم بزرگداشت و یادبود برای حسین ع بگیرم..چون شخص بزرگی بود و کار عظیمی کرد...اما این مدل فکری رو نمیتونم هضم کنم و به موازاتش...نمیتونم حال کسانی رو که انگار دیروز عزیزی رو از دست دادن درک کنم...استدلال میخوام...نه شعر و عرفان...برهان میخوام...اسلام دین برهانه!
-مجبور نیستی پاسخ بدی برادر درد دلی بود و ذکر دغدغه ای.

MB شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:08 ق.ظ

سلام.

مگه میشه خدا حکمی بکنه که عمقی نداشته باشه..
تنها پیامبری که از مردم اجر رسالت طلب کرد پیامبر اکرم (ص) بود...قل لا اسئلکم علیه اجرا الی الموده فی القربی..
یعنی تنها پاداشی که از شما برابر رنج هایی که برای هدایت شما
متحمل شدم اینه که محبت داشته باشید به اهل بیت من..
برای چی؟...چرا مهمه این؟
بعد می فرماید که : ما سالتکم من اجر فهو لکم...
یعنی این محبت برای خودتون خوبه...برای هدایت خودتونه..

مگه میشه خدا حکمی بده و پشت سرش فلسفه ایی نباشه..اگه حرف شما صحیح باشه..نماز ..یا مراسم حج هم
باید فقط به صورت خیلی ظاهری برگزار بشه..چون یه دستوره
و نباید خیلی آب و تاب بهش داد..یه وظیفه است که باید
به جا آورد ..
در صورتیکه اگر ما امر به نماز شدیم..باید با دقت هر چه بیشتر
و عمق بهتر اجرا کنیم این فریضه رو..و این برای خودمون خوبه...
در حدیث است که مستحب است طولانی کردن نماز فرادی..

هر حکمی داده شده..هر فریضه ای..باید به نحو احسن
انجام بشه..طریقه ی انجامش رو هم ائمه اطهار سلام الله علیهم به ما یاد دادند...
لطفا برید مراجعه بکنید به زیارت ناحیه مقدسه...
مراسم عزاداری امام زمان علیه السلام برای جدش امام حسین علیه السلام است...
برید نگاه کنید..پر از سوز و اشکه...پر از داغه..اصلا اما جایی
میکه :
و لابکین علیک حتی بدل دموع دما..
و لاندبنک صباحا و مساء..

یعنی هر صبح و شب من زاری می کنم در غم مولای خودم حسین...
تا جایی که اشکم به خون تبدیل می شود...
..

در حضور امام صادق علیه السلام..بهتر نوحه خوان ها از شهرهای مختلف می آمدند و روضه ی اباعبدالله می خوانند..به سبک مردم خودشان...امام حتی تاکید داشتند که سبک خودتان را حفظ کنید وقتی جلوی من روضه می خوانید..
و مجلس امام حسین (ع) رو زنده و عمیق نگه می داشتند...


و نکته ی آخر :

و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان...
کسی که بدونه در روز عاشورا ..امامان و پیشوایانش..پیامبر اکرم سلام الله علیها...امیرالمومنین روحی له الفداء..حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها..چه حالی دارند
آیا می تواند ادعا کند که شیعه است و مراسم شادی به پا کنه؟؟
محرم و شب یلدا؟؟...
فما اصبرهم علی النار...

اینه که ما میگیم :

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
« و آخر تابع له علی ذالک..»

نگاه به آدم های شیعه نمای پایتخت! نکنید...
به قول اون روحانی پاک ضمیر :

من استعداد قتل اباعبدلله الحسین رو در چشم های پلید اینها می بینم..

MB شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:11 ق.ظ

و لا ابکین لک بدل الدموع دما..

محمد شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام آقای بازرگان
دیشب ساعت 2 رسیدم تهران .
جاتون خالی زیارت خوبی بود ولی بعضی همسفر ها مراعات حدود رو نمی کردند . گفتید دلتون برای زیارت آقا تنگ شده . منم دو سال بود که نرفته بودم (خوب نطلبیده بود دیگه) .
ولی اونجا دو رکعت نماز زیارت کنار ضریح مطهر آقا به نیابت از شما خوندم . انشاالله که قبول کنند .راستی دعام کنید ، محتاج دعام...

محمد شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:06 ب.ظ

حضرت رسول (صلی الله علیه و آله):هر کس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش گشایش می یابد . "سبحان الله یا فارج الهم و یا کاشف الغم فرج همی و یسر امری و ارحم ضعفی و قلة حیلتی و ارزقنی من حیث لا احتسب یا رب العالمین ".

پ ن : روزگاری دو تا دوست با هم تصمیم گرفتند خود را به خدا برسانند ؛ یکی به مکه رفت و دیگری به فکه ! حاجی وقتی از مکه برگشت روی دیوار عکس دوستش رو دید که بالای عکس نوشته شده بود : " شهید نظر می کند به وجه الله " . . .
اللهم الرزقنا شهادة فی سبیلک

بانو شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام

5 ماهی میشد که آدرس وبلاگتون رو گم کرده بودم . امروز از سر اتفاق (! ) پیداش کردم . کلی خوشحال شدم .

بااحترام

همان دوست شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:03 ب.ظ

"و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان...
کسی که بدونه در روز عاشورا ..امامان و پیشوایانش..پیامبر اکرم سلام الله علیها...امیرالمومنین روحی له الفداء..حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها..چه حالی دارند
آیا می تواند ادعا کند که شیعه است و مراسم شادی به پا کنه؟؟ "
سلام
سوال من این است دقیقا ،من کتمان نمیکنم که د ر روز عاشورا حجت خدا سر بریده شد و حق عظیمی بر زمین کوفته شد...این خیلی فجیعه...خیلی حزن انگیزه...درسته
اما شما فکر کنین...بعد از 1400 سال حضت زهرا س و امام حسین ع همه در اعلی علیین در کنار هم...در روز عاشورا..آیا مجلس عزا برگذار میکنند و میگریند...اگر بلی چرا!!اگر این برای زنده نگه داشتن اسلام و افزودن شور به شعور دینیه...اون رو هم قبول دارم و یه بحث دیگه است...اما مشکل من با اینه که جطور میشه اون حسه عمیق رو داشت...وقتی من با این سوال بزرگ در ذهنم مواجهم...نمیتونم به خودم بگم خوب..خداوند حکیم و دستوراتش عین حکمتش...سعی کن بفهمی و عمیق اشک بریزی...میشه همچین چیزی!!؟
چون شما نگاه عارفانه داری...شاید سوال من که فلسفیه به نظرت سطحی و ضعیف بیاد...اما همین سوال و نیافتن پاسخش...بسیار اذیت کننده است...چون من علاقه و ارتباط خاصی با امام حسین دارم...و پیدا نکردن پاسخ در این رابطه غمگینم کرده.
پ.ن:ممنون از پاسخ با حوصله

MB شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ب.ظ

سلام.

به محمد : ممنون از دعای خیر...

MB شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام.


لطفا زیارت ناحیه مقدسه رو یک نگاهی بکنید..

[ بدون نام ] یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ق.ظ

Salam.

Shoma akhlaghetoon avaz shode ,booye *shahaadat* mide.
Fek konam ta beresin Iran dige amadeye amaden..
Ishalla too ghiyame emam zaman(ajal Allah).

MB جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ق.ظ

یادم رفت بگم...

از خودشون بخواین..راهنمایی تون می کنن.

دوست شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام
ناحیه رو خوندم
از خودشون هم...خواستم هزاران بار
نمیدونم...شاید ملاک دیگه ای هست برای انتخاب آدمها...
نمیدونم چی شد یهو از اینجا سر در اوردم و پرسیدم سوالم رو
باز هم ممنون...دعایی هم بفرمایین
پناه میبرم به خدا از درگیر شدن در بیهودگیها و نا امیدیها

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ب.ظ

اشکشو در نیارین دیگه ...:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد